DONAUCRUISE april mei 2018

28 april 2018

27 april: ons  kamernummer  in Hotel Nobis Asten is 290 dus drukken we in de lift op verdieping 2 (logisch toch of niet? Nee 290 ligt op de 1e verdieping). Het kaasplankje met wijn smaakte goed!

28 april: Vandaag met de bus van Asten naar Geiselwind, na een nacht slecht slapen (allebei) . We schrikken een beetje van het grijsgehalte luitjes dat deze Donaureis gaat maken ((wordt het dan toch de Henri Dunant?). Niet te bevooroordeeld zijn ( blijkt straks).

We rijden met de bus heel Duitsland door, langs o.a.  bruinkoolwinningen , waar een bestaande Autobahn voor wordt omgelegd en enkele dorpen verdwijnen om elders te worden herbouwd. Opnieuw 10 jaar contractverlenging door de vriendin van Mark Rutte (".hûh heeft Rutte een vriendin.".?. Reactie van Ineke 🤣). Ook langs terrasvormige wijnvelden, voor lekkere duitse wijntjes (Moselwijn, Rieslinger enz). Door het Westerwald en over de Rheinn en de Main, met enkele Rastståtte-toilet- en koffiestops. Om half 4 in Geiselwind (of all places), aangekomen bij het hotel Krone. Ouderwets maar netjes in een gat (kleiner dan Alphen ad Maas, Tom) met een schattige kerk (zie fotoos), een apotheek en een heuse sigarettenautomaat. Het is zo warm inmiddels dat we na een wandeling (drie keer om de kerk )op een terrasje een drankje nemen (gewoon cappu en cola, de wijn doen we pas bij het avondeten).

In de eetzaal voor het diner worden we hartelijk uitgenodigd door enkele aanwezigen aan hun tafel, konden we niet onderuit. Vooruit maar, lieve maar héél oude mensen (80 plus dus). En even later schoven er nog wat luitjes aan om en nabij die leeftijd maar..... werd het tóch ineens heel gezellig, vooral na een bel wijn dan wel bier. Ineke gaf aan geen schweinefleisch  te lusten, dús kreeg ze VIS, haar favoriete gerecht (écht nie),. De buurman van Ineke was er węl blij mee! De soep vooraf was heerlijk en het ijs na óók. Toen we op het punt stonden de zaal te verlaten werden we door enkele tafelgenoten min of meer gesommeerd om te blijven voor een afzakkertje. En toen werd het flink lachen, want we bleken eigenlijk gelijkgestemden ( bv over de schrik van het grijsgehalte terwijl ze zelf ook al rond die 80 zaten). Maar.... leuke mensen dus en Ineke en ik zijn nu uitverkorene voor een paar stellen (ze zijn blij 2 leuke jonge meiden erbij te hebben, gelukkig, pfff 😋😂).

Dit eerste verslag van ons eerste reisblog effer is gelukt als jullie het hebben gelezen.

Sorry voor álle foto's, dat gaat dus (nog)  buiten ons om, geen idee hoe.

03.05.2018

Even kort. De WiFi verbinding laat veel te wensen over. We hebben een prachtige reis, heerlijke temperaturen ver boven de 20 graden. Leuke excursies.  Bratislava viel een beetje tegen, BoedaPest was heel mooi! Nu naar Esztergom, de vroegere hoofdstad van Hongarije. Nooit geweten... we leren hier nog iets...

Misschien schrijft Renée later nog meer in detail, zo niet, dan ligt dat aan gebrek aan WiFi. So sorry!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anna:
    1 mei 2018
    Leuk meiden om jullie belevenissen te lezen, veel plezier! Hoe lang zijn jullie weg? Wij zijn aan t landen thuis na onze reis naar Australië. Wat n herfstweer is t in Nederland, pfff...